maandag 30 maart 2020

Het Amerikaanse leger stuurt 20.000 troepen de Atlantische Oceaan over om te kijken of ze de 'bandbreedte' hebben om een ​​grote oorlog te voeren

Het Amerikaanse leger verscheept 20.000 troepen en hun uitrusting over de Atlantische Oceaan voor Defender-Europe 20, dat sinds de jaren negentig de grootste inzet van Amerikaanse troepen naar Europa zal zien.

US Military Sealift Command-vrachtschip USNS Benavidez en onder Amerikaanse vlag varende koopvaardijschepen MV Resolve en MV Patriot vertrokken vorige maand over de Atlantische Oceaan naar Europa, begeleid door de geleide-raketkruiser USS Vella Gulf via een pad dat was gemaakt door de Eisenhower carrier strike group.


De Atlantische Oceaan oversteken is niet nieuw voor de marine, maar deze oefening - een konvooi-operatie die een tegengestelde doorvoer simuleert - is de eerste in zijn soort sinds 1986.

"We hebben het de afgelopen 35 jaar misschien niet gedaan, maar we hebben ... om konvooi-operaties over de hele planeet uit te voeren", vertelde kapitein Andrew Fitzpatrick, de commandant van Vella Gulf, vorige week aan verslaggevers. "Dus we hebben enkele van die concepten en geleerde lessen in de uitvoering van deze specifieke operatie gestopt."

Het konvooi komt de Defender-Europe 20 van dit voorjaar voor, een enorme multinationale oefening waarnaar de VS 20.000 troepen en een groot deel van hun uitrusting verzendt - de grootste inzet van in de VS gevestigde strijdkrachten naar Europa in 25 jaar.

De juiste bandbreedte

USNS Benavidez in de Atlantische Oceaan,
26 februari 2020.
De voorbereidingen voor Defender-Europe 20 begonnen in januari, toen het Amerikaanse personeel voertuigen en uitrusting laadde voor vervoer per spoor naar Amerikaanse havens.

De eerste gevechtsmacht arriveerde op 20 februari, toen tanks en andere voertuigen van het Amerikaanse leger de haven van Bremerhaven in Duitsland binnenrolden. Deelnemende landen zullen tijdens de uitvoering van de oefening apparatuur in 14 lucht- en zeehavens in acht Europese landen plaatsen.

Nog eens 13.000 stuks uitrusting zullen worden getrokken uit voorgepositioneerde voorraden van het leger in Noordwest-Europa en zullen worden ingezet in 18 landen voor training - grondkonvooien zullen ongeveer 2.500 mijl afleggen om de oefening te organiseren.

Defender-Europe 20 zal eindigen met het schoonmaken van trainingszones door de VS en partners, het teruggeven van uitrusting aan die voorraden en, voor Amerikaanse troepen, herschikking naar de VS.

Net als het oversteken van de Atlantische Oceaan is het niet nieuw om door Europa te reizen, maar als je dit nu doet, worden vaardigheden getest die niet veel zijn gebruikt in de jaren na de Koude Oorlog, toen de Amerikaanse aanwezigheid in Europa afnam en het vermogen van de NAVO om snel te atrofiëren

Een M1 Abrams-tank was het eerste stuk gevechtsvermogen
 dat Europa binnenkwam voor Defender-Europe 20,
 in Bremerhaven, Duitsland, 20 februari 2020. 
Defender-Europe 20 zal "een fictieve bijna-concurrent" in een toekomstige "post-Article V-omgeving" bevatten, zei een planningambtenaar van het leger vorig jaar , verwijzend naar de collectieve defensievoorziening van de NAVO.

Net als het konvooi van de marine gaat de door het leger geleide Defender-Europe 20 over het oefenen van oude vaardigheden om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

"Ik maak me zorgen over de bandbreedte om deze grote troepenmacht te kunnen accepteren", vertelde generaal Tod Wolters, hoofd van het Europese commando van de Amerikaanse luchtmacht, op 25 februari aan de Senate Armed Services Committee, op de vraag welke uitdagingen hij verwacht van de oefening Cadeau.

'Ik maak me ook zorgen over de weg en het spoor vanuit het midden van Duitsland ... helemaal tot aan de oostgrens', zei Wolters.

“Omdat we over de juiste middelen beschikken, beschikken we nu over de capaciteit van een wit team om onze bewegingssnelheid van west naar oost te onderzoeken, en we hebben ook genoeg individuen met witte bloedcellen om te beoordelen hoe veilig we spullen via Bremerhaven en naar het volgende punt krijgen ', Voegde Wolters toe. "Bandbreedte met betrekking tot grootte en snelheid zijn mijn grootste zorgen."

Deze oefening "zal ons in staat stellen onszelf op alle drie niveaus te zien - tactisch, operationeel, strategisch", vertelde generaal Gus Perna, hoofd van het US Army Material Command, dat toezicht houdt op installaties, onderhoud en onderdelen, in februari aan verslaggevers.

"Het zal versterken waar we denken dat we tactisch zijn wat betreft materiële gereedheid", voegde Perna eraan toe. 'Kunnen we onszelf mobiliseren uit de kazerne en de motorpoelen, naar de havens en de vliegvelden verhuizen en ons dan strategisch projecteren op een plek aan de andere kant van de oceaan?'

Tel elke seconde

Rupsvoertuigen worden op 21 februari 2020 gelost van het
Amerikaanse schip ARC Endurance in Bremerhaven, Duitsland.
Sinds de Russische interventie in Oekraïne in 2014 heeft het Amerikaanse leger zijn aanwezigheid in Europa versterkt en zijn logistieke capaciteit daar vergroot, van boord gegaan op nieuwe plaatsen en nieuwe methoden gebruikt om zich te verplaatsen.

“Aan de logistieke kant van het huis moet de omgeving in Europa volwassen genoeg zijn om 20.000 soldaten te kunnen absorberen en die soldaten naar de juiste, vooraf geplaatste locaties te kunnen brengen om de juiste uitrusting te kunnen pakken die ze zouden moeten bereiken hun schuttersputje en kunnen uitvoeren, 'zei Wolters.

"Wat we willen doen, is elke seconde tellen die nodig is om de soldaat vanaf het eerste punt van binnenkomst helemaal naar zijn of haar schuttersputje te krijgen om succesvol te zijn ... en we verwachten dat er wat haken en ogen zullen zijn," zei Wolters.

Wolters schreef het European Defense Initiative, dat begon na de annexatie van de Krim door Rusland, toe om Defender-Europe 20 mogelijk te maken.

EDI heeft "de roterende brigade gevechtsteams gefinancierd die naar Polen gaan, en dat leert al onze soldaten, matrozen, piloten en mariniers hoe ze grotere hoeveelheden troepen over de Atlantische Oceaan moeten opheffen en verplaatsen, en dit zonder enige schade", aldus Wolters. het comite.

EDI financierde ook "onze noodoperatiesets voor noodgevallen voor de luchtmacht en onze inzetbare vliegbasesystemen voor de luchtmacht", aldus Wolters. "We hebben ook onze luchthaveninfrastructuur en de receptie-infrastructuur in het oostelijke deel van Europa drastisch verbeterd tot waar het vandaag is uitgerust om die middelen veilig te ontvangen en die middelen effectief te krijgen waar ze heen moeten."

US Army troepentransportvoertuigen worden op treinwagons
 gezet tijdens een Army Prepositioned Stock-beweging, de eerste
ter ondersteuning van Defender-Europe 20,
bij Coleman Barracks in Mannheim, Duitsland, 28 januari 2019. 
Maar EDI-financiering was vooral belangrijk voor de voorgepositioneerde aandelen van het leger.

Twee jaar geleden “waren we niet volwassen genoeg met betrekking tot de voorgepositioneerde voorraden om een ​​soldaat op locatie X te laten verschijnen en middelen te kunnen grijpen. Vandaag kunnen we dat doen ', zei Wolters. "We kennen de geschiktheid van de middelen, en nu kunnen we de snelheid onderzoeken waarmee ze bij het schuttersputje kunnen komen en kunnen uitvoeren."

Die voorraden houden zware uitrusting zoals tanks en kritieke voorraden zoals munitie op voorwaartse locaties zodat troepen kunnen inzetten, uitrusten en naar de frontlinie kunnen gaan.

Perna, hoofd van het Army Material Command, zei vorige maand dat zijn commando werkte aan een ander voorzetsel dat zou worden geplaatst, waar Wolters en het hoofd van het Amerikaanse leger Europa, luitenant-generaal Christopher Cavoli , het nodig vonden.

"Ik kan me voorstellen waar Defender 2020 verschillende dingen zou kunnen verlichten" over die aandelen, zei Perna. 'Is het op de juiste plaats? Moeten we ons aanpassen? Willen we alternatieve sites opzetten om iedereen te laten raden wat we doen? Is er een betere plek om dingen beter in te zetten? '

"Ik denk ook dat het uitkomen van Defender 20 misschien een denkproces is van: 'Hé, we hebben meer nodig ... of we hebben iets anders nodig dan wat we hebben', 'voegde Perna eraan toe.

'Schiet, beweeg en communiceer snel'


US Army Reserve-soldaten controleren voertuigen
 in Fallingbostel, 30 mijl buiten Bergen-Hohne,
 Duitsland, voor Defender-Europe 20, 8 februari 2020.
In zijn getuigenis uitte Wolters bezorgdheid over de weg en spoorwegen in Oost-Duitsland, maar de transportinfrastructuur in heel Oost-Europa was een aanhoudende zorg.

Naast een wirwar van douanevoorschriften en transportvoorschriften, variëren de spoorgroottes vaak tussen landen in dat deel van Europa, wat betekent dat vertragingen bij het overschrijden van ladingen. De wegen zijn er vaak smal en in sommige gevallen kunnen ze geen zware voertuigen aan - een bijzonder probleem voor de vele verouderende bruggen in Oost-Europa.

Dit alles zou in oorlogstijd ingewikkeld zijn, aangezien Rusland, dat vroeger een groot deel van Oost-Europa beheerste, bekend is met de zwakke punten . (Rusland is "niet erg tevreden" met Defender-Europe 20, zei Wolters.)

De NAVO en de Europese Unie hebben ook middelen ingezet om de lokale infrastructuur te verbeteren. De NAVO heeft ook twee nieuwe commando's opgezet om toezicht te houden op bewegingen zoals die voor Defender-Europe 20. Het Joint Forces Command in Norfolk, Virginia, houdt toezicht op de operaties in de Atlantische Oceaan, terwijl Joint Support and Enabling Command in Ulm, Duitsland, toezicht houdt op geallieerde pantser- en troepenbewegingen. in Europa.

Beperkingen op de civiele infrastructuur, met name in de Baltische staten en Polen, zijn "een kwestie waar heel Europa halverwege de jaren tachtig heel, heel goed van op de hoogte was, en ze krijgen er zelf weer kennis mee", aldus Wolters.

"Ze begrijpen de noodzaak om ervoor te zorgen dat we brugprogramma's hebben in de regio's in het noordoosten en het zuidoosten van Europa, zodat we snel kunnen fotograferen, bewegen en communiceren."

Bron: Businessinsider


Geen opmerkingen :

Een reactie posten