maandag 30 maart 2020

De Matrix bestaat niet, tenzij je hem zelf creëert



Denk eens na over dit idee: "Niets nieuws is echt gecreëerd.  De persoon herinnert zich iets, of hij bouwt voort op voorkennis door een volgende 'logische' stap in een lang historisch proces toe te voegen".
  

Waarom deze beweringen?

Omdat als een persoon werkelijk iets nieuws creëert, waar komt het dan vandaan?  Het kan niet uit het niets komen.  Het moet al "daar" zijn geweest, in zekere zin.


Dat kan de meerderheidsopinie zijn, maar nee, dat is niet het geval.  EEN PERSOON KAN IETS NIEUWS CREËREN EN DOET DAT OOK.  HET KOMT VAN HEM, UIT ZIJN VERBEELDING.

En verbeelding is niet iets.  Het is geen klier of een orgaan of een deel van de bedrading in de hersenen.  Het is niet gemaakt van materie.  Het is een kwaliteit, een niet-materiële kwaliteit.  Dus in die zin, ja, creëert een individu uit het niets.


Het onthouden en toevoegen van een stap aan gevestigde voorkennis kan in sommige gevallen deel uitmaken van het proces van creëren, maar in alle gevallen is er een NIEUWHEID die voorkomt, die wordt uitgevonden.  Het kan niet worden verklaard door te beweren dat het "al aanwezig was".

Dit irriteert wetenschappers en materialisten tot op het nippertje.  Dus ze negeren het.  Ze doen alsof ze alles begrijpen van de verbeelding.  Ze hebben geen idee.

In feite, hoe dieper je het concept van vrijheid verkent, hoe meer je je realiseert dat het creëren van iets nieuws, en het creëren van iets dat buiten een strakke keten van eerdere oorzaak en gevolg gebeurt, heel erg deel uitmaken van wat vrijheid betekent.  Het begrijpen van deze factoren zou bevrijdend moeten zijn.

Er zijn verschillende andere fenomenen die nauw verbonden zijn met "creëren uit het niets".  Het zijn spontane inzichten en spontane uitvindingen.  Ze treden in een flits op, in het moment.  Ze kunnen niet gereduceerd worden tot "logische implicaties in een keten van oorzaak en gevolg."  Ze kunnen helemaal niet gereduceerd worden.

En dan is er nog dit-- ik zal er naar verwijzen door een ervaring die ik had in 1963, toen ik woonde en schilderde in een klein atelier in Los Angeles.  Op een nacht zat ik aan mijn tafel te staren naar een leeg vel papier.  Ik had een potlood in mijn hand.  Plotseling was mijn geest leeg en kristallijn.  Ik wist in mijn botten, net zo duidelijk als ik wist dat ik daar zat, dat ik onbeperkte keuzes had.  Er was geen grens aan wat ik kon tekenen.  Ik was in extase.  Ik maakte een vorm op het papier.  De onmiddellijke nieuwigheid ervan was overweldigend vrolijk.  Ik bleef vormen maken op het papier.  De opkomende tekening bevatte voor mij de kern van wat ik moest weten over het leven: elk moment kon prachtig ongehinderd en vrij zijn.  Ik stond altijd op het punt om een toekomst te kunnen kiezen; en in die positie, op dat moment, was het een ervaring van ongeëvenaarde schoonheid.  Nooit meer zou ik op een droge klinische manier aan vrijheid denken.

Dit zijn enkele van de redenen waarom ik mijn collectie, Exit From The Matrix, heb samengesteld.  De verbeeldingsoefeningen die ik in een periode van 15-20 jaar heb ontwikkeld, zijn bedoeld om de ervaring van CREATING en FREEDOM te belichten.

Bron: nomorefakenews The Real News © Jon Rappoport

Geen opmerkingen :

Een reactie posten