maandag 13 juli 2020

Sensationele bekentenis van Ibran Mustafic, Bosnische oorlogsveteraan en politicus

Sensationele bekentenis van Ibran Mustafic, Bosnische oorlogsveteraan en politicus: We vermoordden ons eigen volk in Srebrenica

Ten minste 1.000 Bosnische moslims uit Srebrenica zijn tijdens de doorbraak naar Tuzla in juli 1995 door hun landgenoten vermoord, omdat er lijsten waren van degenen die koste wat kost moeten worden verhinderd, zei een van de oprichters van de SDA-politieke partij in Srebrenica, Ibran Mustafic 


"Minstens 1.000 Bosnische moslims uit Srebrenica zijn tijdens de doorbraak naar Tuzla in juli 1995 door hun landgenoten vermoord, omdat er lijsten waren van degenen die" koste wat kost moeten worden verhinderd ", aldus een van de oprichters van SDA politieke partij in Srebrenica, Ibran Mustafic. Ibran Mustafic is de auteur van het boek "Geplande chaos", terwijl sommige misdaden van soldaten van het (moslim) leger van Bosnië en Herzegovina tegen Serviërs voor het eerst worden erkend en beschreven, evenals de permanente westerse illegale wapenverzending naar Bosnische moslimseparatisten voor en tijdens de oorlog, en wat belangrijk is, zelfs in de periode dat Srebrenica onder VN-bescherming gedemilitariseerd werd. Mustafic vertelt over botsingen tussen moslims en algemene losbandigheid in de gemeente die wordt geregeerd door de maffia onder de Bosnische militaire commandant, Naser Oric. Vanwege de martelingen van gewone mensen in 1994. toen Oric en lokale autoriteiten humanitaire hulp verkochten tegen buitensporige prijzen - in plaats van deze uit te delen aan mensen in nood - vluchtten veel Bosniërs vrijwillig uit Srebrenica. "Degenen die via Servië redding zochten, slaagden erin hun eindbestemming te bereiken, en degenen die naar Tuzla vluchtten (geregeerd door het moslimleger) werden vervolgd" Mustafic onthult. De eerste kennis van de misdaden tegen de Serviërs Mustafic kreeg hij in Tuzla, waar hij in 1992 uit Sarajevo ontsnapte. Daar, schrijft hij, had mijn familielid Mirsad Mustafic me een lijst getoond van gevangengenomen Servische soldaten die zijn vermoord in de plaats Zalazje. Onder andere, er waren de namen van zijn klasgenoot Branko Simic met broer Pero, voormalig rechter Slobodan Ilic, een chauffeur van Zvornik Mijo Rakic, verpleegster Rada Milanovic… Anders waren er in de veldslagen in en rond Srebrenica tijdens de oorlog meer dan 3.200 Serviërs van deze en naburige gemeenten vermoord. ' Mustafic nam nota van de bekentenis van Naser Oric, de Bosnische moslimoorlogscommandant van Srebrenica “Toen we die (Serviërs) in Zalazje gevangen namen en uit de gevangenis haalden, begon de slachting. Ik pakte Slobodan Ilic. Ik ging naar hem toe op de borst. Hij had een baard en was harig als een dier. Hij keek me aan en sprak geen woord. Ik pakte de bajonet en sloeg hem direct in één oog, en draaide toen het mes dat ik erin stak. Hij smeekte niet eens! Daarna sloeg ik hem met een mes in het andere oog. Ik kon niet geloven dat het stom bleef! Eerlijk gezegd werd ik toen bang, dus ik sneed meteen zijn keel door!

Klik hier om het artikel op de originele site te lezen.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten