(Foto van: Acoustic Levitation) |
De Tibetaanse monniken leviteren stenen. |
Er wordt aangenomen dat monniken zware keien optillen met behulp van akoestisch geluid. De mocks vergezeld door de Zweedse arts, DR Jarl, bezochten een klif voor iets dat hij nog nooit heeft meegemaakt, hoewel hij wist dat het bestond. De Zweedse arts had Egypte bezocht voor projecten van de Engelse Scientism Society, maar belandde in Tibet nadat hij een uitnodiging van de boodschapper van zijn Tibet-vriend had aanvaard. Na een lange reis per vliegtuig en andere reismiddelen kwamen ze aan in Tibet, waar zijn vriend een hoge positie in de rekken had.
Daar leerde hij veel dingen en een daarvan is hoe monniken akoestisch geluid gebruiken om rotsen te laten zweven. Dr. Jarl ging met zijn vriend naar een plek in de buurt waar hij hem een glooiende weide liet zien, omringd door hoge kliffen in het noordwesten. Er was een gepolijste plaat op ongeveer 250 meter van de klif. De plaat had een kom als een holte in het midden. Het was een plaats waar ze een rotswand bouwden. Samen met andere monniken naar de grote steen die op ongeveer 250 meter van de klif lag, droegen ze negentien muziekinstrumenten.
Nadat ze aankwamen, plaatsten ze de 19 muziekinstrumenten in een boogvorm van ongeveer 90 graden op een nauwkeurig gemeten afstand van 63 meter van de plaksteen. De 19 muziekinstrumenten bestonden uit zes trompetten en 13 trommels. Alle drums hadden een open einde aan de onderkant van het metaal. De monniken versloegen de bodem met grote leren klaveren. Acht trommels hadden een doorsnede van één meter en een lengte van anderhalve meter. Achter alle 10 muziekinstrumenten stonden de 13 trommels en zes trompetten van elk 3 meter lang een rij monniken.
Nadat ze alle voorbereidingen hadden getroffen, begon de monnik het concert te verslaan. De monniken achter kleine trommels gaven een signaal toen de steen in een perfecte positie was. Ze begonnen met het bespelen van de kleine drums. Ten slotte stemden andere monniken in met de andere trommels en trompetten. Er gebeurde niets na het spelen van de drums en het zingen van woorden gedurende 4 minuten. Toen ze plotseling het tempo, het geluid en de snelheid van het drummen verhoogden, gebeurde er niets, maar daarna begon de steen te zwaaien. De grote rots begon te schommelen en zwaaide toen de lucht in en in de richting van de klif. Na nog 3 minuten landde de grote steen op de top van de klif na een opstijging van 250 meter. De monniken gebruikten deze methode om continu nieuwe blokken naar de klif te brengen. Ze vervoerden ongeveer 5 tot 6 blokken op een para-blokvlucht.De aard van de instrumenten in combinatie met de betrokken afstand en precieze hoeken voor de uit te voeren taak.
Het was een ongelooflijke taak voor Dr. Jarl. Hij wist van het slingeren van stenen, maar hij had het nog nooit gezien. De gelegenheid om het met eigen ogen te aanschouwen gaf hem een opmerkelijk schouwspel. Hij was verbluft om het te zien en besloot om twee films over het incident te maken. Bij zijn terugkeer werden de films echter onmiddellijk door zijn werkgever in beslag genomen.
Hoewel wetenschappers de waarheid achter het mysterie onderzoeken, laat het opmerkelijke schouwspel waarvan Dr. Jarl in 1939 getuige is, zien dat monniken geavanceerde kennis van trillingsfysica hadden. Deze fysica is ons nog steeds niet volledig bekend. Maar de waarheid is dat we al weten dat mensen de akoestische wet van de fysica kunnen gebruiken om zowel kleine als grote objecten te laten zweven.
Bron: ilmypsychicjane
Geen opmerkingen :
Een reactie posten