De overheid en het bedrijfsleven brainwasht door middel van tv, radio en internet onophoudelijk de argeloze burger. Bijvoorbeeld tussen 18 uur en middernacht wordt de tv-kijker gemerkt/ongemerkt gebombardeerd met reclame in reclameblokken. Daarnaast is er propaganda van de overheid via programma’s als Buitenhof, Nieuwsuur en niet te vergeten het NOS-journaal, is er ordinaire sluikreclame en subliminale advertenties. Kortom op grote schaal worden de mogelijkheden en gelegenheden misbruikt om de burger mateloos te beïnvloeden.
Dagelijks worden we overstelpt met reclame via internet, radio en tv. Nederlanders kijken gemiddeld 3 uur en 15 minuten tv, luisteren 3 uur en 4 minuten radio en surfen 2 uur per dag. Van de tijd dat mensen tussen 18 en 24 uur tv kijken is meer dan 10% van de tijd gevuld met reclame (publieke omroep 6,6 minuten, RTL 11 en SBS zelfs 11,4 minuten). Dag in dag uit, 365 dagen per jaar gaat deze onafgebroken stroom herhalingen ook overdag gewoon door. Let wel dit is de zichtbare reclame via reclameblokken. In 2013 leverde deze stroom reclame de overheid via de STER een afdracht op van 194 miljoen euro.
Daarnaast zijn er mogelijkheden zoals sluikreclame in tv programma’ s als Goede Doelen programma’ s en niet te vergeten subliminale advertenties. Een prachtig voorbeeld van de werking van deze laatste manier van beïnvloeding op onderbewust niveau is te zien in bijgaand You tube filmpje. Hierin wordt gedemonstreerd hoe beelden onze gedachten kunnen manipuleren zonder dat wij ons hiervan ook maar enigszins bewust zijn. Dagelijks wordt het onderbewustzijn van de argeloze burger op deze manier volgepropt met ongewenste beïnvloeding.
De eenzijdige berichtgeving van het NOS-journaal is per definitie pro VS, pro EU, anti Rusland en pro-bezuinigingen. De jarenlange bezuinigingen op het omroepbestel hebben het NOS-journaal omgetoverd tot een spreekbuis van de regering. Op dit moment valt de anti-Rusland en pro-NAVO toon op. Poetin krijgt bijna dagelijks een veeg uit de pan te geven en voortdurend wordt gesuggereerd dat Rusland tot de as van het kwaad behoort. Denk ook aan de ideeën die mensen in het algemeen over bezuinigingen hebben. Na een decennialang media-offensief voor het idee dat bezuinigingen noodzakelijk zijn, neigen we te denken dat zonder bezuinigingen geen regering of maatschappij nog kan functioneren.
Naast deze propaganda wordt ook het middel van het doodzwijgen toegepast. Een berucht voorbeeld is het doodzwijgen van de Piratenpartij en andere kleine partijen door de in hoofdzaak rechtse media. Alleen wanneer deze politieke partijen dreigen uiteen te vallen zijn de media er direct bij om verslag te doen. Echter in verkiezingstijd wordt alles uit de kast gehaald om deze partijen onzichtbaar te maken. Hierdoor worden veel stemmers op de verkiezingsdag geconfronteerd met partijen waarvan zij nooit eerder hadden gehoord. Een typisch resultaat van de doodzwijgacties van de media.
Een ander voorbeeld van het moedwillig doodzwijgen zijn de vele anti-euro demonstraties van de afgelopen jaren in Spanje, Italië en Portugal. Deze massale betogingen haalden nooit het NOS-journaal. Of wanneer demonstraties wel getoond worden door de gangbare media dan worden ze geminimaliseerd en belachelijk gemaakt. Op Facebook sites zoals Dutch Revolution kan je dan deze gebeurtenissen wel terugvinden.
Denk ook eens na over het succes van Wilders. Hier is sprake van het tegenovergestelde van doodzwijgen. Geen gelegenheid wordt onbenut gelaten om Wilders te profileren en naar buiten te brengen. Iedere rechtszaak tegen hem wordt uitvoerig in beeld gebracht. Zijn eenmanspolitieke vereniging PVV is nergens in het land vertegenwoordigd (met uitzondering van Den Haag en Almere), maar dankzij het media-circus dat hem quasi-afwijst is hij er geslaagd om meer dan 10 zetels in de Tweede Kamer te behalen. Dankzij hun aanhoudende steun zit hij er nog steeds.
De Ommekeer heeft een lijst met onafhankelijke media gepresenteerd onder het motto ‘Stop het brainwashen’.
Geen opmerkingen :
Een reactie posten