donderdag 19 september 2019

Aardvermogen: Hennepbatterijen Beter Dan Lithium En Grafeen

Het T-model van Henry Ford werd beroemd gemaakt gedeeltelijk van hennepbioplast en aangedreven door hennepbiobrandstof. Nu, met voertuigen op batterijen die voertuigen beginnen te vervangen die brandbare motoren gebruiken, is gebleken dat hennepbatterijen acht keer beter presteren dan lithium-ion. Is er iets dat deze crimineel onderbenutte plant niet kan?

De vergelijking is slechts op zeer kleine schaal bewezen. (Je verwachtte toch niet dat een Silicon Valley-conglomeraat echt iets baanbrekends zou doen? Ze verkopen voornamelijk dingen die zijn uitgevonden of op zijn minst door de staat zijn gefinancierd.) Maar de resultaten zijn zeer veelbelovend.


Het experiment werd uitgevoerd door Robert Murray Smith - die een die een behoorlijke aanhang heeft opgebouwd op zijn YouTube-kanaal - van FWG Ltd in Kent. Hij observeerde een Volts by Amps-curve van zowel de hennep- als de lithiumbatterij en ontdekte dat het vermogen onder de hennepcel een waarde was van 31, terwijl dat van de lithiumcel een waarde had van slechts 4 . Hoewel hij niet beweert iets te hebben bewezen, zei hij dat de resultaten van zijn experiment aantoonden dat de prestaties van de hennepcel "aanzienlijk beter" zijn dan de lithiumcel.


Het is geen echte verrassing, en dat is waarschijnlijk de reden waarom hij het experiment uitvoerde. In 2014 ontdekten wetenschappers in de VS dat afvalvezels - 'shiv' - van hennepgewassen kunnen worden omgezet in "ultrasnelle" supercondensatoren die "beter zijn dan grafeen". Grafeen is een synthetisch koolstof materiaal lichter dan folie maar kogelvrij, maar het is onbetaalbaar om te maken. De hennepversie is niet alleen beter, hij kost een duizendste van de prijs.

De wetenschappers "kookten" overgebleven bastvezels - de binnenschors van de plant die meestal op een stortplaats belandt - in koolstofnanosheets in een proces dat hydrothermische synthese wordt genoemd. “Mensen vragen me: waarom hennep? Ik zeg, waarom niet? 'Zei dr. David Mitlin van Clarkson University, New York, in een interview met de BBC. "We maken grafeenachtige materialen voor een duizendste van de prijs - en we doen het met verspilling."

Het team van dr. Mitlin heeft de vezels gerecycled tot supercondensatoren, energieopslagapparaten die de manier veranderen waarop elektronica wordt aangedreven. Terwijl conventionele batterijen grote reservoirs met energie opslaan en langzaam druppelen, kunnen supercondensatoren snel hun hele lading ontladen.

Dit maakt ze ideaal in machines die scherpe stroomstoten vereisen. In elektrische auto's worden bijvoorbeeld supercondensatoren gebruikt voor regeneratief remmen. Het vrijgeven van deze torrent vereist elektroden met een groot oppervlak, een van de vele fenomenale eigenschappen van grafeen.

Mitlin zegt dat "je echt interessante dingen kunt doen met bio-afval". Met bananenschillen bijvoorbeeld, 'kun je ze veranderen in een dicht blok koolstof - we noemen het pseudo-grafiet - en dat is geweldig voor natrium-ionbatterijen. Maar als je naar hennepvezels kijkt, is de structuur het tegenovergestelde - het maakt platen met een groot oppervlak - en dat is zeer bevorderlijk voor supercondensatoren. "

Zodra de schors is gekookt, "lost u de lignine en de semicellulose op, en het verlaat deze koolstof nanosheets - een pseudo-grafeenstructuur". Door deze platen tot elektroden te maken en een ionische vloeistof als elektrolyt toe te voegen, maakte zijn team supercondensatoren die werken bij een breed temperatuurbereik en een hoge energiedichtheid.

Het peer-reviewed tijdschrift van Mitlin beoordeelt het apparaat "op gelijke voet met of beter dan commerciƫle grafeen-gebaseerde apparaten".

"Ze werken tot 0 ° C en vertonen enkele van de beste energie-energiecombinaties die in de literatuur zijn vermeld voor koolstof," voegt hij eraan toe. “Bij een zeer hoge vermogensdichtheid van 20 kW / kg (kilowatt per kilo) en temperaturen van 20, 60 en 100 ° C zijn de energiedichtheden bijvoorbeeld 19, 34 en 40 Wh / kg (wattuur per kilo) respectievelijk. ”Volledig gemonteerd, is hun energiedichtheid 12 Wh / kg - wat kan worden bereikt bij een oplaadtijd van minder dan zes seconden.

Eind 2018 kondigde het in Texas gevestigde bedrijf voor elektrische motorfietsen Alternet aan dat het samenwerkte met Mitlin om motoren aan te drijven voor haar dochteronderneming ReVolt Electric Motorbikes.

Dus daar heb je het. Als we al wisten dat het niet nodig is om de fossiele brandstoffen te gebruiken die het klimaat van de planeet vernietigen, omdat hennepbiobrandstof een beter alternatief biedt, weten we nu dat het niet nodig is om het milieu te vernietigen door te mijnen op lithium en de materialen die gebruikt in batterijen. We kunnen technologie letterlijk laten groeien. Hennep kan de wereld redden en voeden.

Bron: ukcsc co

Dit artikel werd voor het eerst gepubliceerd in nummer 1 van The Quarter Leaf .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten