De overheid en het bedrijfsleven brainwasht door middel van tv, radio en internet onophoudelijk de argeloze burger. Bijvoorbeeld tussen 18 uur en middernacht wordt de tv-kijker gemerkt/ongemerkt gebombardeerd met reclame in reclameblokken. Daarnaast is er propaganda van de overheid via programma’s als Buitenhof, Nieuwsuur en niet te vergeten het NOS-journaal, is er ordinaire sluikreclame en subliminale advertenties. Kortom op grote schaal worden de mogelijkheden en gelegenheden misbruikt om de burger mateloos te beïnvloeden.
Dagelijks worden we overstelpt met reclame via internet, radio en tv. Nederlanders kijken gemiddeld 3 uur en 15 minuten tv, luisteren 3 uur en 4 minuten radio en surfen 2 uur per dag. Van de tijd dat mensen tussen 18 en 24 uur tv kijken is meer dan 10% van de tijd gevuld met reclame (publieke omroep 6,6 minuten, RTL 11 en SBS zelfs 11,4 minuten). Dag in dag uit, 365 dagen per jaar gaat deze onafgebroken stroom herhalingen ook overdag gewoon door. Let wel dit is de zichtbare reclame via reclameblokken. In 2013 leverde deze stroom reclame de overheid via de STER een afdracht op van 194 miljoen euro.